Actieve bijdrage aan het Scrum-proces

De student heeft gedurende het gehele semester een actieve bijdrage geleverd aan de groep. Dat zich uit door concrete oplevering van user stories, maar daarnaast ook actief betrokken zijn bij het Scrum proces.

Wat heb ik gedaan?

Ik heb het gehele scrum proces actief meegedaan aan het uitwerken van de user stories en zelfs meegeholpen aan het maken van de user stories. Daarnaast heb ik ook meerdere keren de Scrum-master geholpen om het proces beter te laten verlopen.

Waarom heb ik dat gedaan?

Ik vind het ten eerste belangrijk dat je als groep een collectief doel voor ogen houdt en je met z’n allen daar dan ook (ongeveer) evenveel aan doet. Ik ben van mening dat dat deze proftaak goed gelukt is aangezien iedereen een goede bijdrage heeft geleverd.

Wat heb ik ervan geleerd?

Ik heb nu pas voor de eerste keer echt een groep gehad die het werk eerlijk en in goede proporties wordt uitgedeeld. Daarvan heb ik veel geleerd, zoals hoe je nou eigenlijk een goede werkbalans houdt in je groep en dat je niet per se een groepsleider nodig hebt. Ik en de rest van de groep droegen allemaal ons eigen steentje bij en dat is naar mijn mening goed uitgepakt.

Leave a Reply

