Versiebeheer

Student heeft ontwikkeling inzichtelijk gemaakt door middel van een versiebeheer systeem in individuele context

Wat heb ik gedaan?

Ik heb via Github mijn framework bijgehouden en d.m.v van commits en commentaar daaronder het versiebeheer gedaan.
Ik heb mijn lokale werkomgeving opgezet met wampServer64 om zo een veilige en stabiele omgeving te hebben. Daar deed ik alle aanpassingen aan van het framework in en zodra ik substantiële stappen had gemaakt, ‘pushte’ ik die door naar de origin zodat die online stond.

Waarom heb ik dat gedaan?

Er werd mij in eerste instantie aangeraden door Mijke om het via Github te maken, omdat daar dus een handige versiebeheer bij komt. Daarnaast ben ik al vaak genoeg tegengekomen dat er ergens in een versie iets stuk gaat en vervolgens ga ik daarop verder bouwen. Pas aan het einde van zo´n dergelijk project kom je er pas achter dat je een fout hebt gemaakt in het midden van je ontwikkelingsproces, dan moet je dus heel omslachtig gaan doen om het probleem op te lossen. Met Github kan je hem gewoon terugzetten naar de juist werkend ‘build’ en vanuit daar werken.

Wat heb ik ervan geleerd?

Alhoewel ik dit project geen gebruik heb gemaakt van de functie die ik hierboven heb beschreven, heb ik het nut ervan wel ingezien (zoals beschreven is).
Daarnaast vind ik het een leuke aanvulling aan mijn project dat ik precies kan zien  hoe ik begonnen ben en hoe alles is gevormd zoals dat nu is.

Leave a Reply

