Kennis frameworks

Student kan aangeven wat standaard code is en kan voor en nadelen van frameworks benoemen

Wat heb ik gedaan?

Ik heb samen met Julius een presentatie gedaan over het verschil tussen frameworks en libraries en daarnaast een klein voorbeeld gegeven van een bestaand presentatie-framework.
Presentatie Frameworks
Na die presentatie werd er door Mijke nog een aantal vragen gesteld die ik goed kon beantwoorden.

Waarom heb ik dat gedaan?

Voornamelijk om dit leerdoel aan te tonen, maar ook om zelf een beter beeld te krijgen tussen het verschil. Daarnaast was het een verplichte opdracht van het vak DEV die een uitgelezen kans gaf om dit leerdoel aan te tonen.

Wat heb ik ervan geleerd?

Ik heb geleerd dat het nog steeds niet 100% duidelijk is wat nou precies het verschil tussen een library en een framework is. Hetgeen wat je het meeste hoort is dat een library een verzameling van functies en code is die voor 1 doel gebruikt kan worden, terwijl een framework veel meer kan zijn. Een framework kan een verzameling van libraries zijn, een verzameling scripts die allemaal samenwerken en een combinatie tussen zelf geschreven code en al bestaande libraries.

Leave a Reply

