Toepassing van de Scrum in de proftaak

De student laat duidelijk zien dat de toepassing van Scrum verbeterd is over de sprints waardoor er steeds meer controle is over het ontwikkelproces

Wat heb ik gedaan?

Ik heb samen met mijn groepsgenoten een ontwikkeling van ons scrum-board gedaan. Wij zijn begonnen met een vrij simpel bord zonder user stories en alleen maar taken. Daarop is geïtereerd en uiteindelijk is er alleen maar op basis van user stories gewerkt. Aan die user stories zijn taken verbonden en die werden dan weer onderverdeeld per persoon.
Het nare van deze rubric is dat wij niet volledig hebben kunnen genieten van de scrum methode. Alhoewel ik maar voor +/- 2 weken met een development proces bezig ben geweest, is de volle potentie er niet uit gehaald. Wij moesten meerdere keren stoppen met de concepten en konden dus bijna elke 2 weken opnieuw beginnen met het scrum proces.
Hetgeen wat ik wel wil benadrukken is dat het de eerste paar weken van de proftaak wel goed is uitgevoerd maar dat het daarna niet meer mogelijk was om een degelijke scrum-methode toe te passen.

Waarom heb ik dat gedaan?

Ik wist van tevoren niet dat wij zo vaak met een nieuw concept bezig zouden zijn, als ik dat wel had geweten dan had ik het natuurlijk heel anders aangepakt.

Wat heb ik ervan geleerd?

Ik heb meer geleerd over het nut/doel van een scrum-methode. Naar mijn mening is scrum erg handig als je al een basis hebt die niet meer veranderd kan worden en dus nooit helemaal opnieuw hoeft te beginnen.
Voor de rest viel het wel mee, aangezien ik op mijn MBO al tot in den treuren met scrum heb gewerkt en er over het algemeen dus niet veel nieuws bij is gekomen.

Leave a Reply

