SEO advies plan

SEO adviesplan van de student is onderbouwd op de bevindingen in de workshops en zorgt ervoor dat SEO checkers geen ingrijpende verbeterpunten meer aangeven.

Wat heb ik gedaan?

Ik heb een SEO plan opgesteld voor mijn website (http://www.wouterroozeboom.nl). In dit plan staat een nulmeting, de technieken hoe de score beter kan, een uitvoering en een geoptimaliseerde versie met daarbij aanbevelingen.

Hoe heb ik dat gedaan?

Dat heb ik gedaan door op de website seositecheckup.nl een meting te doen zonder dat ik optimalisatietechnieken heb toegepast. Die heb ik gedocumenteerd en o.b.v die data ben ik technieken gaan uitleggen die ervoor zorgen dat de SEO score omhoog gaat.
Die technieken heb ik toegepast en de resultaten daarvan ook gedocumenteerd. Uit die resultaten heb ik nog een aantal aanbevelingen opgeschreven die, als er meer tijd was, de SEO score nog hoger zouden kunnen maken.

Wat heb ik er van geleerd?

Ik heb geleerd hoe de ins en outs werken van SEO. Op mijn MBO is daar nooit aandacht aan besteed dus voor mij was het nog een onbegaan vlak. Na deze opdracht ben ik erachter gekomen dat het relatief makkelijk is om zelfs bij de uitwerking van een website rekening te houden met de SEO score. Zo kan je bij alle articles en <p>’s al onderwerpen en onderdelen benoemen zodat Google weet waar het stukje tekst over gaat.
Daarnaast ben ik ook eigenhandig getuige geweest van de veranderingen die SEO kan hebben. Mijn site kon ik eerst niet eens vinden in Google (althans, de eerste 3 pagina’s) maar na mijn verbeteringen stond hij bovenaan op de 2e pagina.

Leave a Reply

