Verplaatsen in de doelgroep dmv gebruikersonderzoeken

De student heeft op diverse momenten in het ontwikkelproces methodisch gebruikersonderzoek uitgevoerd waarbij hij nieuwe inzichten in de doelgroep heeft verkregen, die toegepast zijn bij de campagne

Wat heb ik gedaan?

Ik heb meerdere onderzoeken gedaan naar onze gebruikers/doelgroep en dit omgezet naar een user-test. Die hebben wij uitgevoerd en geanalyseerd. Die onderzoeken zijn Testplan + resultaten Ten slotte zijn die resultaten verwerkt in de prototypen en die zijn op basis van de resultaten verbeterd.
Daarnaast heb ik een interview gedaan met iemand uit de doelgroep:
Interview Kelly

Waarom heb ik dat gedaan?

Het is belangrijk dat je constant in contact blijft met je gebruikers/doelgroep omdat je die snel uit het oog kan verliezen en dus gaat werken zonder met hun rekening te houden. De gevolgen daarvan zijn:

  • Gebruikers zijn niet meer geïnteresseerd in het resultaat
  • In het ontwikkelproces werk je meer volgens aannames
  • Je kan afdwalen van de doelstelling

Hoe heb ik dat gedaan?

De onderzoeken hebben wij gedaan aan de hand van mock-ups die wij in Balsamiq 2.0 gemaakt hebben. Die hebben wij vervolgens met een interview/test laten uitvoeren door de gebruikers (die overeen kwamen met de doelgroep). Al die tests zijn gefilmd en geanalyseerd.

Testplan + resultaten

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s