Executie van strategie en concept is beargumenteerd

De student heeft de gemaakte keuzes voor typografie, beeld en tekens, short copy en tone-of-voice uitgelegd en beargumenteerd vanuit merk, doelen, doelgroep, strategie en concept.

Wat heb ik gedaan?

Ik heb tijdens Digital Publishing een huisstijl document gemaakt waarin er uitgelegd wordt wat voor persoon wij willen aanspreken met ons merk (We Are Locals). Daarnaast zijn de logo’s, kleuren en typografie voorgelegd aan die doelgroep en zijn o.b.v die resultaten keuzes gemaakt.

Waarom heb ik dat gedaan?

Omdat het belangrijk is dat je niet zomaar keuzes gaat maken zonder dat die beargumenteerd zijn of in ieder geval gecommuniceerd zijn naar de doelgroep.
Als ik namelijk het kleurpalet had gebruikt die wij in eerste instantie voor ogen hadden was er een heel ander resultaat uit gekomen en was die naderhand niet aangeslagen op de doelgroep.

Hoe heb ik dat gedaan?

Ik heb 3 kleurpaletten gemaakt met kleuren die wij goed bij elkaar vonden passen en het merk goed uitstraalde. Die heb ik via de journalistiek-studenten gecommuniceerd naar de doelgroep en daarop feedback gekregen. Uit die feedback bleek dat er een combinatie gemaakt moest worden tussen 2 paletten.

Uiteindelijke logo
Logo’s inclusief kleurcombinatie die aan de doelgroep zijn voorgelegd

Wat heb ik hiervan geleerd?

Ik ben erachter gekomen dat het een voldaan gevoel geeft als je een plan maakt voor een visualisatie, die helemaal uitwerkt en dan goede feedback krijgt van de doelgroep. Daarnaast gaf de doelgroep en de opdrachtgevers allebei aan dat ze de logo’s erg goed vonden passen bij het concept, dat was iets wat ik nog niet eerder heb gehad.

Leave a comment